ONE-DAY INTERNATIONAL CONFERENCE

“Decent Work and Aging: Prevention Perspectives" - November 26th 2019 Florence

ABSTRACT IN INGLESE

The One-Day International Conference "Decent Work and Aging: Prevention Perspectives" will be held in Florence at Villa Ruspoli, University of Florence, Italy. This conference is organized by the Department of Education, Languages, Intercultures, Literatures and Psychology (FORLILPSI) (Psychology Section) of the University of Florence in collaboration with the UNITWIN Network "Life Designing Intervention (counseling, guidance, education) for decent work and sustainable development (UNESCO) and the Division 1 (Work and Organizational Psychology) of the International Association of Applied Psychology. The event is also included in the IAAP International Project "Promoting Decent Work for All"  we have in charge: https://iaapsy.org/policies-initiatives/. The event will include outstanding keynote speakers as Gabriela Topa Cantisano (Professor of Social and Organizational Psychology, UNED, Madrid, Spain). The event is free of charge and open to citizenship. For more information, please contact adifabio@psico.unifi.it.

ABSTRACT IN ITALIANO

La One-Day International Conference "Decent Work and Aging: Prevention Perspectives" si terrà a Firenze presso Villa Ruspoli, Università degli Studi di Firenze. Questa conferenza è organizzata dal Dipartimento di Formazione, lingue, Intercultura, Letterature e Psicologia (FORLILPSI) (Sezione di Psicologia) dell'Università degli Studi di Firenze in collaborazione con l'UNITWIN Network "Life Designing Intervention (counseling, guidance, education) for decent work and sustainable development (UNESCO) e con la Divisione 1 (Psicologia del Lavoro e delle Organizzazioni) dell'Associazione Internazionale di Psicologia Applicata (International Association of Applied Psychology - IAAP). L'evento è anche incluso nel Progetto Internazionale IAAP "Promoting Decent Work for All" di cui abbiamo la responsabilità:  https://iaapsy.org/policies-initiatives/. L'evento includerà prestigiosi keynote speaker come Gabriela Topa Cantisano (Professore di Psicologia Sociale e delle Organizzazioni, UNED, Madrid, Spain). L'evento è gratuito e aperto alla cittadinanza. Per maggiori informazioni, per favore contattare adifabio@psico.unifi.it.

15 Novembre 2019 (Archiviata)